Ehdot ja edellytykset - Pakilan Voimistelijat, PNV

Tästä löydät Pakilan Voimistelijat PNV ry:n säännöt sekä tietosuojaselosteen. Lisää seuran toiminnasta ja ehdoista löydät kotisivuiltamme.

Pakilan Voimistelijat PNV ry:n säännöt

Linkki kotisivuille

1 § Yhdistyksen nimi ja kotipaikka

Yhdistyksen nimi on Pakilan Voimistelijat PNV ry. Yhdistyksen kotipaikka on Helsinki.

2 § Yhdistyksen tarkoitus

Yhdistys on yleishyödyllinen ja sen tarkoituksena on edistää jäsenistönsä keskuudessa liikuntaharrastusta siten, että mahdollisimman moni voisi harrastaa monipuolista voimistelua ja liikuntaa eri toiminta- ja tavoitetasoilla.

3 § Tarkoituksen toteuttaminen

Tarkoitustaan yhdistys toteuttaa

1) järjestämällä voimistelu-, urheilu- ja muita liikuntaharjoituksia sekä koulutus- ja kilpailutilaisuuksia

2) hankkimalla tarvittavia välineitä ja materiaaleja

3) järjestämällä näytöksiä, juhlia ja muuta vastaavaa toimintaa

4) vaikuttamalla kotipaikkakunnallaan liikunta-, terveyskasvatus- sekä liikuntapaikkasuunnitteluun ehdotuksin ja kannanotoin

5) hoitamalla tiedotus- ja suhdetoimintaa

4 § Toiminnan tukeminen

Toimintansa tukemiseksi yhdistys voi:

1) harjoittaa julkaisutoimintaa

2) välittää jäsenistölleen voittoa tavoittelematta liikuntaan liittyviä välineitä, asuja ja tarvikkeita

3) ottaa vastaan lahjoituksia ja testamentteja

4) omistaa toimintaansa varten tarpeellista irtainta ja kiinteää omaisuutta

5) järjestää huvi- ja tanssitilaisuuksia, varainkeräyksiä ja arpajaisia

6) harjoittaa majoitus- ja ravitsemusliikettä

5 § Toiminnan rahoitus

Yhdistys rahoittaa toimintaansa pääsääntöisesti jäsen-, voimistelu-, kurssi-, kilpailu- ja valmennusmaksuilla sekä avustuksilla.

6 § Yhdistyksen jäsenyys liitossa

Yhdistys on Suomen Voimisteluliitto ry:n jäsen, jota näissä säännöissä sanotaan liitoksi, ja noudattaa liiton sääntöjä

7 § Yhdistyksen jäsenyys

Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voi liittyä henkilö, joka sitoutuu noudattamaan yhdistyksen sääntöjä. Jäsen suorittaa yhdistyksen kokouksen päättämät jäsenmaksut. Yhdistyksen hallitus hyväksyy yhdistyksen jäsenet.

Yhdistyksellä voi olla kannattajajäseninä henkilöitä tai oikeuskelpoisia yhteisöjä, joiden jäsenmaksun suuruuden päättää yhdistyksen kokous.

Yhdistys voi kutsua varsinaisessa kokouksessa tekemällään päätöksellä kunniapuheenjohtajaksi yhdistyksen puheenjohtajana ansiokkaasti toimineen henkilön. Kunniapuheenjohtajan arvo on elinikäinen. Kunniapuheenjohtajalla ei ole jäsenmaksuvelvollisuutta.

Yhdistys voi antaa kunniajäsenen arvonimen ansioituneelle henkilölle. Kunniajäsenellä ei ole jäsenmaksuvelvollisuutta.

8§ Yhdistyksestä eroaminen

Jäsenellä on oikeus erota yhdistyksestä ilmoittamalla siitä kirjallisesti yhdistyksen hallitukselle tai sen puheenjohtajalle tai ilmoittamalla siitä yhdistyksen kokouksessa pöytäkirjaan merkittäväksi.

Jäsen, joka ei ole maksanut jäsenmaksua vuoteen, katsotaan eronneeksi.

9 § Yhdistyksestä erottaminen

Hallitus voi erottaa jäsenen, joka ei täytä sääntöjen mukaan hänelle kuuluvia velvollisuuksia tai toimii yhdistyksen tai liiton sääntöjen tai tarkoitusperien vastaisesti.

Hallitus päättää myös kurinpitotoimista ja niiden yhteydessä annettavista rangaistuksista, jolloin noudatetaan liiton sääntöjä ja määräyksiä.

Erotetulla ei ole oikeutta vaatia takaisin yhdistykselle suorittamiaan maksuja.

10 § Yhdistyksen kokoukset

Yhdistys pitää vuosittain kaksi varsinaista kokousta. Kevätkokous pidetään aikaisintaan huhtikuussa ja viimeistään toukokuussa, ja syyskokous pidetään aikaisintaan lokakuussa ja viimeistään marraskuussa.

Hallitus kutsuu yhdistyksen kokouksen koolle ilmoittamalla siitä verkkosivuillaan vähintään kaksi viikkoa aiemmin.

Yhdistyksen ylimääräisiä kokouksia pidetään, kun hallitus katsoo sen tarpeelliseksi tai kun vähintään 1/10 yhdistyksen äänioikeutetuista jäsenistä sitä kirjallisesti erityisesti ilmoitettua asiaa varten hallitukselta vaatii. Kokouskutsutapa- ja aika on sama kuin varsinaisessa kokouksessa.

11 § Asioiden käsittely yhdistyksen kokouksissa

Syyskokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

1) Avataan kokous

2) Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus

3) Valitaan kokoukselle puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa ja ääntenlaskijaa

4) Esitetään yhdistyksen vuosikertomus

5) Esitetään edellisen tilikauden tilit ja tilintarkastajien/toiminnantarkastajien niistä antama lausunto sekä vahvistetaan tilinpäätös

6) Päätetään vastuuvapauden myöntämisestä asianomaisille

7) Käsitellään muut hallituksen esittämät asiat

8) Käsitellään asiat, jotka yhdistyksen jäsen on jättänyt viimeistään 30 päivää ennen kokousta hallitukselle syyskokouksessa käsiteltäväksi, mikäli asiaa ei ole kokouskutsussa mainittava

9) Päätetään kokous

Kevätkokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

1) Avataan kokous

2) Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus

4) Vahvistetaan tulevan tilikauden toimintasuunnitelma talousarvioineen

5) Valitaan hallituksen puheenjohtaja joka toinen vuosi

6) Valitaan hallituksen jäsenet erovuoroisten tilalle

7) Valitaan yksi tai kaksi toiminnantarkastajaa ja varatoiminnantarkastajaa taikka yksi tai kaksi tilintarkastajaa ja varatilintarkastajaa

8) Päätetään jäsenmaksujen suuruus

9) Käsitellään muut hallituksen esittämät asiat

10) Käsitellään asiat, jotka yhdistyksen jäsen on jättänyt viimeistään 30 päivää ennen kokousta hallitukselle kevätkokouksessa käsiteltäväksi, mikäli asiaa ei ole kokouskutsussa mainittava

11) Päätetään kokous

Yhdistyksen kokouksessa asiat ratkaistaan yksinkertaiselle ääntenenemmistöllä lukuun ottamatta yhdistyslain 27 §:n 3 kohdassa mainittuja tapauksia. Äänten mennessä tasan vaali ratkaistaan arvalla. Muissa asioissa se mielipide voittaa, johon kokouksen puheenjohtaja on yhtynyt.

12 § Yhdistyksen toiminnan johtaminen

Yhdistyksen toimintaa johtaa sen kevätkokouksessa valitsema hallitus.

Sama henkilö voi toimia hallituksen puheenjohtajana korkeintaan neljä peräkkäistä kaksivuotiskautta.

Hallituksen muodostavat kahden vuoden toimikaudeksi kerrallaan valittu puheenjohtaja ja kahden vuoden toimikaudeksi kerrallaan valitut 6-12 jäsentä.

Hallitus valitsee keskuudestaan varapuheenjohtajan vuosittain.

13 § Hallituksen tehtävät

Hallitus kokoontuu puheenjohtajan tai hänen estyneenä ollessaan varapuheenjohtajan kutsusta tarpeen vaatiessa tai jos vähintään puolet hallituksen jäsenistä niin vaatii.

Hallituksen tehtävänä on:

– hoitaa huolellisesti yhdistyksen asioita

– huolehtia siitä, että yhdistyksen kirjanpito on lainmukainen ja varainhoito on luotettavalla tavalla järjestetty

– edustaa yhdistystä.

14 § Yhdistyksen nimen merkitseminen

Yhdistyksen nimen ovat oikeutetut merkitsemään puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja yhdessä tai jompikumpi yhdessä jonkun hallituksen päättämän toisen henkilön kanssa, kaksi yhdessä.

15 § Yhdistyksen tilintarkastus

Yhdistyksen tilikausi on 1.8.-31.7.

16 § Sääntöjen muuttaminen

Näiden sääntöjen muuttamisesta päättää yhdistyksen varsinainen kokous. Päätöksen on, tullakseen hyväksytyksi, saatava 3/4 äänten enemmistön kannatus äänestyksessä annetuista äänistä. Muutos on ilmoitettava yhdistysrekisteriin merkittäväksi.

Sääntöjen muuttamisesta on mainittava kokouskutsussa.

17 § Yhdistyksen purkautuminen

Yhdistyksen purkamista koskeva päätös on tehtävä yhdistyksen kahdessa, vähintään kuukauden väliajalla pidetyssä kokouksessa, joista toinen on varsinainen kokous. Päätöksen on, tullakseen hyväksytyksi, saatava molemmissa kokouksissa 3/4 ääntenenemmistön kannatus äänestyksessä annetuista äänistä.

Yhdistyksen purkautuessa käytetään yhdistyksen varat yhdistyksen tarkoituksen edistämiseen purkamisesta päättävän kokouksen määräämällä tavalla. Yhdistyksen tullessa lakkautetuksi käytetään yhdistyksen varat samaan tarkoitukseen.

Yhdistyksen purkamisesta on kokouskutsussa ilmoitettava.

Pakilan Voimistelijat PNV ry, jäsen-, luottamushenkilö- ja yhteistyökumppani- sekä markkinointirekisterin tietosuojaseloste

Linkki kotisivuille

Hyväksymispäivä: 11.4.2022

1. Rekisterinpitäjä

Pakilan Voimistelijat PNV ry, y-tunnus 0215257-7, Ohrahuhdantie 2A , 00680 Helsinki

2. Rekisteriasioiden yhteyshenkilö ja yhteystiedot

Sanna Mäkelä, sanna.makela@pnv.fi, p. 040-5732981

3. Rekisterin nimi

Jäsen-, luottamushenkilö-, yhteistyökumppani- ja markkinointirekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja peruste

Tietojen käsittely perustuu yhdistysten jäsenten osalta Pakilan Voimistelijat PNV ry:n oikeutettuun etuun eli yhdistyksen jäsenyyteen. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on:

• ylläpitää Yhdistyslain mukaista jäsenluetteloa
  • jäsenasioiden hoito, kuten tiedottaminen, yhteydenpito, palkitseminen, kilpailutoiminta, jäsenmaksujen hallinta sekä kurinpidolliset toimet
  • harrastustoiminnan, tapahtumien sekä keskustelu- ja koulutustilaisuuksien järjestäminen
  • toiminnan kehittäminen, tilastointi ja raportointi.

Tietojen käsittely perustuu toimi- ja luottamushenkilöiden (ml. joukkueen johtaja, ohjaaja, valmentaja, tiedottaja) osalta Pakilan Voimistelijat PNV ry:n oikeutettuun etuun eli työsuhteeseen tai sovittuun yhteistyöhön.

Henkilötietojen käsittely perustuu yhteistyökumppaneiden osalta sopimukseen tai Pakilan Voimistelijat PNV ry:n oikeutettuun etuun (suoramarkkinointi) ja henkilötietojen käyttötarkoitus on Pakilan Voimistelijat PNV ry:n yhteistyökumppaneiden välisen yhteistyösuhteen hoitaminen, kehittäminen ja tilastointi.

5. Rekisterin tietosisältö ja rekisteröityjen ryhmät

Rekisteri sisältää seuraavia henkilötietoja yhdistyksen henkilöjäsenistä:

• Yhdistyslain 11 §:n vaatimat henkilötiedot eli jäsenen nimi sekä kotipaikka
  • Alaikäisen jäsenen osalta
    • Tarpeelliset huoltajan suostumukset esim. jäsenyyteen, tietojen julkaisemiseen, harrastustoimintaan ja palveluiden käyttöön liittyen
    • Alaikäisen huoltajan nimi ja yhteystiedot (postiosoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero)
  • Jäsenyyteen liittyvät tiedot, kuten jäsennumero, jäsentyyppi, jäsenmaksuihin ja muihin laskuihin liittyvät tiedot
  • Yhteystiedot (postiosoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero)
  • Valokuva
  • Tiedot osallistumisesta jäsen- ja harrastustoimintaan sekä keskustelu- ja koulutustilaisuuksiin
  • Allergiat ja ruokavaliot
  • Muut rekisteröidyn itsensä luovuttamat henkilötiedot

Rekisteri sisältää seuraavia henkilötietoja toimi- ja luottamushenkilöistä:

• Yhteystiedot (postiosoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero)
  • Laskuihin liittyvät tiedot
  • Valokuva
  • Luottamus- ja vapaaehtoisroolit
  • Tiedot osallistumisesta harrastustoimintaan sekä keskustelu- ja koulutustilaisuuksiin

Rekisteri sisältää seuraavia henkilötietoja yritysten ja yhteisöjen päättäjistä ja yhteyshenkilöistä:

• Nimi, titteli, yritys, postiosoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Tiedot voidaan saada rekisteröidyltä itseltään, tiedot voivat kertyä rekisterinpitäjän omassa toiminnassa tai tietoja voidaan saada muista rekisteristä kolmansilta tahoilta.

Henkilötiedot saadaan rekisteröidyltä itseltään esim. jäseneksi liityttäessä tai jäsenyyden tai yhteistyön aikana. Jäsen on velvollinen ilmoittamaan muuttuneet tietonsa Pakilan Voimistelijat PNV ry:lle.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA-alueen ulkopuolelle

Henkilötietoja ei säännönmukaisesti luovuteta eteenpäin, poikkeuksena henkilötietojen luovuttaminen kilpailujen tai koulutusten järjestäjille, tilaajille tai kouluttajille. Henkilötietoja ei siirretä EU:n tai ETA-alueen ulkopuolelle.

Rekisterinpitäjä käyttää ulkoisen palveluntarjoajan (Taikala Oy, myClub-palvelu) sähköistä jäsenpalvelua, jonka avulla rekisterinpitäjä hallinnoi jäsen- ja yhteistyökumppanirekisteriä, laskutusta, tapahtumailmoittautumisia, läsnäoloseurantaa ja jäsenviestintää. Henkilötietoja voidaan siirtää rekisterin palveluntarjoajaa vaihdettaessa uudelle järjestelmän ylläpitäjälle.

8. Suojauksen periaatteet ja tietojen säilytysaika

Rekisteri säilytetään lukitussa tilassa ja se on suojattu salasanalla. Rekisterin tietoihin on pääsy vain määritellyillä henkilöillä heidän tehtäviensä edellyttämässä laajuudessa.

Rekisterin tietoja säilytetään niin kauan, kuin ne ovat tarpeen rekisterin tarkoituksen toteuttamiseksi:

• Toimihenkilön henkilötietoja säilytetään kuusi vuotta työsuhteen päättymisen jälkeen
  • Yhdistyksen jäsenen henkilötietoja säilytetään jäsenyyden päätyttyä kolme vuotta
  • Yritysten ja yhteisöjen päättäjien ja yhteyshenkilöiden henkilötietoja säilytetään niin kauan kuin ne ovat tarpeen laskutuksen, sponsoroinnin tai yhteistyön kannalta. Muutoin henkilötietoja päivitetään.

myClub-palvelun (www.myclub.fi) tiedot on tallennettu tietokantapalvelimelle, jonne pääsy vaatii käyttäjätunnuksen ja salasanan sekä tietokantapalvelimen osoitteen. myClub-palvelun sisältämät tiedot sijaitsevat lukituissa ja vartioiduissa tiloissa ja tallennetut tiedot on varmennettu 2-kertaisella tietokantavarmennuksella, joka on vahvasti salattu. myClub-palveluun sisäänpääsy edellyttää käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämistä. Käyttäjätunnus ja salasana on vahvasti salattu ja vain rekisteröidyn henkilön omassa tiedossa. Kaikki tietoliikenne järjestelmässä on SSL-suojattu.

9. Rekisteröidyn oikeudet

Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista.

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa itseään koskevat henkilörekisteriin tallennetut tiedot sekä oikeus vaatia virheellisen tiedon oikaisua ja tietojen poistamista. Asiaa koskevat pyynnöt tulee toimittaa kirjallisesti kohdassa 2 mainitulle yhteyshenkilölle. Pakilan Voimistelijat PNV ry voi pyytää varmentamaan rekisteröidyn henkilöllisyyden ennen pyynnön käsittelyä.

Muut oikeudet: Rekisteröidyllä on tietosuoja-asetuksen mukaisesti (25.5.2018 lukien) oikeus vastustaa tai pyytää tietojensa käsittelyn rajoittamista sekä tehdä valitus henkilötietojen käsittelystä valvontaviranomaiselle.

10. Muutokset tähän tietosuojaselosteeseen

Tätä tietosuojaselostetta voidaan päivittää aika ajoin esimerkiksi lainsäädännön muuttuessa. Tämä selosta on hyväksytty Pakilan Voimistelijat PNV ry:n hallituksessa 11.4.2022. Suosittelemme että käytte säännöllisesti sivuillamme ja huomioitte mahdolliset muutoksemme tietosuojaselosteessa.